Kongres PKR


Kongres PKR menimbulkan ribut sekali apabila tiga tokoh untamanya ia itu penasihat PKR, Presiden PKR dan timbalan nya serius menolak kinsep ketuanan melayu. Atasan alasan itu hanyalah slogan golongan elit pemerintah untuk memperkayakan diri ndan keluarga mereka sendiri. asalah yang berlaku sekarang, orang

China kurang rasa terlibat dengan kaum mereka. Ini adalah masalah melayu , jika tersilap campur semuanya menghala kepada mereka. Ketiga, ada kemungkinan langkah Anwaar itu menguntungkan mereka. Seterusnya banyak lagi yang berbagai tidak perlu dinyatakan dalam ruang terbatas ini. Datuk Tajuddin Rahman Pasir Salak, Datuk Ibrahiom Ali, Tamrin Ghafar, Fahmi Ibrahim, Mazlan Datuk Harun, adalah tokoh-tokoh pemuda yang mengangkat beliau sewaktu mula-mula bertanding ketua pemuda UMNO Malaysia diDewan Bahasa Pustaka. Menang 10 undi lawan Datuk Suhaimi Kamaruddin.. Apabila beliau menduduki kerusi ketua Pemuda itu, siapakah yang menjadi korbannya ?. Mereka-mereka diataslah yang jadi mangsa.

Timbalan Presidennya berikrar dan mengistihar perang terhadap ketuan melayu. Sepanjang minggu ini seluruh pelusuk negara membicarakan hal ini samada dimedia, diparlimen, sidang DUN, kedai kopi, majlis kenduri dan sebagainya.
Masyarakat China, India dan lain-lain mendiamkan diri. Ada beberapa sebab mereka mendiamkan diri. Pertama, masyarakat China tidak berapa gemar membicarakan politik sepanjang masa seperti orang melayu kerana mereka sibuk dengan perniagaan.
Bagaimana pun satu peringatan kepada kaum China agar berhati-hati dengan janji Anwaar. Tokoh ini sering bercakap terbalik. Ya jadi tidak. Tidak jadi ya. Contoh, ketika beliau menjadi menteri kewangan dan Naib presiden UMNO, berlaku pemilihan UMNO. Pada ketika itu Tun Ghafar menjadi Timbalan Presiden UMNO.
Dimana-mana dia berucap bila ura-ura pemilihan mula diperkatakan dia mengatakan dengan jelas bahawa dia tidak akan menentang Tun Ghafar. Dalam senyap jenteranya berjalan, akhirnya Tun Ghafar tercampak macam besi buruk sahaja

Why should you donate?
If you think this little editor is useful to you, then it's a good reason to do a donation.
Your gratitude and finance help will motivate us to continue Nurkimedia project development.
Donate now!